Silverbrosch med blomma av jade

onsdag 11 april 2012

Beställda smycken

Idag har min vän varit här och hon har beställt smycken till sitt bröllop. Vi utgick från ett par örhängen som jag sålde till henne i slutet av 2010. Utifrån det beställde hon ett litet matchande hänge att använda till vardags. Då fick vi använda de sista tre stenarna av den sorten som fanns i örhängena. Hon hade därför hittat nya gröna aventuriner som hon köpt på internet. Nyansen skiljde sig åt en aning, men det är inget som man kommer att tänka på. Eftersom hon köpt massor av stenar kommer de att räcka till både ett armband och ett halsband. Jag hade som tur var kvar lite av några röda (rosa) aventuriner, men de satt i två broscher som jag fick demontera. Den ena lyckades jag faktiskt rädda och jag satte nya stenar i den. Dessa små röda aventuriner kommer jag att placera in bland de gröna i halsbandet och i armbandet.

Eftersom jag blev lite ivrig satt jag i en timme med hennes smycken ikväll. Jag gjorde färdigt det lilla hänget och började på armbandet och halsbandet. Jag hängde på ett fåtal aventuriner på halsbandet. Det var tillräckligt för att se att det förmodligen kommer att bli jättefint. Modellen verkar funka bra till stenarna. Men än återstår mycket jobb och det går inte på långa vägar att föreställa sig slutresultat. Armbandet har jag bara satt ihop, där har jag inte börjat att hänga på en enda sten än. Men det är spännande att se hur smyckena växer fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar