Silverbrosch med blomma av jade

fredag 20 april 2012

Set med gröna bröllopssmycken





Här är bilder på setet som jag gjorde till ett bröllop. Det består av ett par örhängen i silver och stavar grön aventurin, med en liten rosa aventurin på en av stavarna. Dessa sålde jag i december 2010. Det var dessa örhängen jag sedan utgick ifrån för att skapa resten av setet. På bilderna syns hela setet, samt en detalj av pärlklustret på halsbandet och en detaljbild på örhängena och det lilla hänget.

Till bröllopet hör halsbandet och armbandet, båda med pärlkluster med hängande stavar av grön aventurin och några få rosa aventuriner. I nacken sitter också en blå sötvattenspärla, eftersom det också ska vara "något blått" på ett bröllop. Sedan så gjorde jag också ett litet vardagshänge eftersom kunden också använder örhängena till vardags, av de kvarvarande aventuriner jag hade av den ursprungliga stenen som örhängena var gjorda av. Hon köpte själv in de gröna stavarna till halsbandet och armbandet eftersom jag hade slut på den modellen av aventurin. Det är dessutom mängder av silver i både halsbandet och armbandet. Modellen kräver en hel del jobb och mycket silver. Setet såldes i april 2012.

1 kommentar: