Silverbrosch med blomma av jade

söndag 10 juni 2012

Lyckad kväll

Idag kände jag mig verkligen kreativ och fick gjort mycket. Jag började med att göra färdigt halsbandet med röda korallpärlor som varit beställt i ett halvår. (Nåja, eftersom det är en vän som bor i Skottland som beställt det, så är det inte så illa som det låter. Hon kommer inte till Sverige förrän till jul.) Det kändes riktigt bra att äntligen gjort det färdigt. Det blev bra, så jag är säker på att hon blir nöjd med det.

Jag kände sedan att jag hade mer inspiration och gjorde därför ett armband till mig själv med silverhjärtan och bergskristall. Det hade jag fått inspiration till av min vän och granne, som har ett armband i bergskristall och silver som hon använder nästan alltid. Jag fick titta på det och kom fram till att det var väldigt snyggt och användbart till i princip allt. Självklart kunde jag inte göra ett likadant, men jag hade stora, vridna silverhjärtan liggande som jag länkade ihop med kuber av bergskristall. Jag blev mycket nöjd med resultatet. Nu har jag två hjärtan kvar (och mängder av bergskristall, men den är ju användbar till mycket), så jag funderar på att göra ett litet enkelt halsband också. Tanken är förstås att armbandet ska kunna användas till alla möjliga smycken, men i vissa fall kan det vara bra med ett halsband i samma stil. Jag märker att jag har lite svårt att släppa greppet och bara göra armband. Kanske behöver jag öva på det? Att göra en liten kollektion armband som är till salu kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar