Silverbrosch med blomma av jade

söndag 18 november 2012

Silversmideskurs gång 3 och 4


Den tredje gången på silversmideskursen polerade jag färdigt mitt hamrade hjärta. Det har jag sedan satt in i ett halsband med facetterad phraesolit. Resultatet syns på bilden här bredvid. Halbandet känns mycket användbart och passar till det mesta.


Resterande tid började jag jobba på mitt armband som jag skissat på i mitt skissblock tidigare i veckan. Jag hann med att böja till det stela armbandet och fila till ändarna på det under gång tre.

Till den fjärde gången hade jag sågat ut blomman hemma i silverplåt, för att vara bättre förberedd till kursen. Jag ägnade därför tiden åt att fila på blomman och att böja till den. Eftersom jag bestämt mig för att ploppen inne i blomman skulle vara i guld fick jag smälta en liten guldkula av min trasiga guldkedja. Jag fick hjälp med detta moment och med den besvärliga lödningen. Jag hann färdigt med armbandet den gången och är mycket nöjd med resultatet. Ni ser armbandet här bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar