Silverbrosch med blomma av jade

torsdag 14 mars 2013

Livets träd, berlocker



Jag har roat mig med att skapa "Livets träd" berlocker på sistone. Det är så härligt att se hur trädet växer fram. Alla träd blir dessutom olika och det är så roligt att se skillnaden på dem. Det är riktigt beroendeframkallande. Nu har jag skapat fyra till försäljning och ett vitt till mig själv också, som jag satt i ett halsband. Men det blir garanterat fler. De hänger snyggt i en kedja och är lagom stora (diametern är ca 2,5 cm).

Överst till vänster är ett med ljust gammelrosa sötvattenspärlor. Överst till höger är ett träd med löv av små nuggets av peridot. (Den här peridoten kommer från Lanzarote.) Nederst till vänster är ett med ljusgröna (lite dragning åt mintgrönt, blågrönt) sötvattenspärlor. Nederst till höger är ett träd med vita sötvattenspärlor. Alla träd är gjorda i sterling silver. Träden kostar 250 kr styck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar