Silverbrosch med blomma av jade

måndag 18 mars 2013

Omskyltning

Idag har jag förutom att jag gjort ett par nya örhängen också skyltat om bland mina örhängen. Jag har mer och mer börjat förstå hur viktigt det är med bra skyltning. Det är inte alls så lätt och självklart som det kan verka. Jag började fundera på skyltningen för ett tag sedan och har därefter gjort smärre förbättringar. Jag har skyltat om bland berlockerna och jag har bytt ut allt handskrivet mot datorskrivet. Självklart kan tyckas, men det är så lätt att fastna i gamla nödlösningar, sedan blir man hemmablind.

Idag har jag tagit ett radikalt grepp och satt alla mina 150 kronors örhängen (bortsett från öronringarna) i färgordning, istället för som innan efter modell. Jag har mer och mer börjat förstå att man ofta är ute efter något i en speciell färg och då blir det lättare att hitta om t ex de gröna hänger för sig. Det ser ju dessutom inte lika rörigt ut. (Tror jag i alla fall, det måste nog få sjunka in lite först.) En annan fördel är att det är lättare att se om någon färg saknas och visst gör det. Jag trodde t ex att jag hade massor av lila, men det visade sig att så var det inte alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar