Silverbrosch med blomma av jade

onsdag 11 januari 2012

Ett nytt halsband på gång

Jag har äntligen kommit igång på allvar med mitt skapande igen. Jag har påbörjat ett halsband med månsten. Jag har nämligen övat mig på att göra små koner av silvertråd. (Jag vet, koppartråd är ett bättre val vid övning. Jag måste köpa koppartråd.) Men konen blev tack och lov ok, även om den var långt ifrån perfekt vid första försöket, så den fick bli en del i ett halsband.

Mitt mål för 2012 måste bli att lära mig fler tekniker. Jag är bra på de jag behärskar, men ibland lite för lat för att lära mig nytt. Naturligtvis ska jag också bli ännu bättre på att fotografera mina smycken. Gång på gång inser jag att jag sålt något som inte blivit fotograferat och det är ju naturligtvis inte bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar