Silverbrosch med blomma av jade

tisdag 29 maj 2012

Fler sålda smycken

I fredags kom en granne in och behövde presenter till en disputationsfest och till mors dag. Det är så roligt när det kommer in folk som vill titta på smycken. Det verkar sprida sig lite i området att det faktiskt finns möjlighet att skaffa presenter här, om man inte har tid att åka in till stan. Det blev ett lyckosamt besök och hon köpte berlock med en grön agat med en silverkedja till. Dessutom hittade hon två par örhängen till sin mamma och sin svärmor som morsdagspresenter. Hon berättade senare för mig att alla hade blivit glada för sina presenter, vilket var kul att höra.

Jag börjar inse att det inte hade varit dumt med en anslagstavla till att visa upp mina smycken på. Men igår kväll arrangerade jag i alla fall om lite och försökte presentera något halsband på ett bättre sätt. Jag måste naturligtvis fålla duken till mitt utställningsbord också, för det ser inte så snyggt ut med alla trådar som sticker ut från kanten.

Idag har jag gjort en ny berlock i grön agat. Jag hade några kvar och jag tycker att det är en fin sten som gör sig bra som ett hänge. Den blev naturligtvis inte exakt likadan som den jag sålde, det är ju en annan sten med lite andra färgskiftningar. Men den är snarlik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar