Silverbrosch med blomma av jade

lördag 2 februari 2013

Silversmideskurs gång 7 och 8

Denna ring gjorde jag gång 7 på silversmideskursen. Jag hade inte hunnit förbereda något till den gången och därför bestämde jag mig för att göra en hamrad ring, som jag länge funderat på att göra. Den här gången lyckades jag löda ihop den på egen hand.

Sista gången gång 8, gjorde jag detta hänge i form av en blomma med en guldkula i mitten. Jag hade förberett och sågat ut blomman hemma. Sedan filade jag till den och formade den på kursen och smälte guldet och lödde fast det som skulle lödas. Sedan satte jag den i ett halsband med mina vackra pärlor i blå kalcedon. Slutresultatet är jag mycket nöjd med.

Jag är nöjd med vad jag gjorde och hur jag utvecklades under förra terminens silversmideskurs. Jag har sedan köpt mer verktyg och testat litegrann här hemma. Resultatet av det visar jag vid ett annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar